طراحی و توسعه توسط ITCenter7
کاردانی روابط عمومی
نام گروه تخصصي: فرهنگ و هنر واحد 34 تهران
نام رشته علمي كاربردي: روابط عمومی
مقطع تحصيلي: کاردانی

تاریخچه ایجاد رشته: (فرهنگ و هنر واحد 34 تهران)
دولتها ،‌ سازمانها و نهادها همواره برای پی بردن به خواسته ها ، نیازها و منویات مخاطبان خود و همچنین رویارویی با شرایط بسیار متحول و گوناگون محیطی ناچار هستند که خودشان را با آنها وفق دهند و از این رو جایگاه و اهمیت واحدهای روابط عمومی که پیوند دهنده سازمان با محیط هستند نمایان می شود .
روابط عمومی مسئول آگاهی دادن به سازمان و افراد جامعه است و وظیفه حرفه ای آن ایجاب می کند که زمینه وفاق و سازگاری بین مصالح فردی و منافع عمومی را فراهم سازد . مطالعه افکار عمومی و جهت های رسانه ای ،‌ امتناع و ترغیب سازگاری افکار عمومی به پاسخگویی به ابهامات و پرسشهای مخاطبین با استفاده از فنون و تکنیکهای روابط عمومی جهت تحقق اهداف سازمانی از اساسی ترین فعالیت های روابط عمومی محسوب می شود .
روابط عمومی هنری است برخاسته از علم و تجربه و عشق که سازنده بستر گفتگو ، خدمات رسانی و همگرایی در یک موسسه یا سازمان پویاست و برای جلب رضایت و مشترک مردم فعالیت می کند .
چشم انداز رشته: (فرهنگ و هنر واحد 34 تهران)
امروزه در سراسر کشور ،‌ هزاران کارمند روابط در شرکتهای تجاری و صنعتی ،‌ سازمانهای دولتی و خصوصی ،‌انجمن های تخصصی و به طور کلی در همه بخشهای اجتماعی ،‌ اقتصادی ،‌ سیاسی ، فرهنگی و علمی جامعه مشغول به فعالیت می باشند اما علیرغم گسترش روزافزون این حرفه هنوز اصول ،‌ اهداف و نقش روابط عمومی برای تعداد قابل توجهی از نیروهای انسانی در حوزه های روابط عمومی شناخته نشده است . بدین منظور لازم است دوره کارانی روابط عمومی جهت آموزش نیروی انسانی ماهر و کارآمد تشکیل گردد.
قابليت‌ها و توانمندي‌هاي مشترك فارغ التحصيلان: (فرهنگ و هنر واحد 34 تهران)
الف : گزارش نویسی و مستند سازی
ب – ارایه گزارش نتایج کار و جریان فعالیت ها ( presentation )
پ – انجام کار گروهی
ت – طبقه بندی و پردازش اطلاعات
ث – بهره گیری از رایانه
ج – برقراری ارتباط موثر در محیط کار
چ – سازماندهی و اداره کردن افراد تحت سرپرستی و آموزش آنها
ح – خودآموزی و یادگیری مستمر در راستای بالندگی شغلی
خ – ایجاد کسب و کارهای کوچک و کارآفرینی
د – رعایت اخلاق حرفه ای و تنظیم رفتار سازمانی
ذ – اجرای الزامات بهداشت ،‌ایمنی و محیط زیست ( HSE )
ر – تفکر نقادانه و اقتضایی
ز – خلاقیت و نوآوری
قابليت‌ها و مهارت¬هاي حرفه¬اي فارغ التحصيلان: (فرهنگ و هنر واحد 34 تهران)
- بتواند برای ملاقاتهای مردمی و کارکنان با مسئولین برنامه ریزی کند
- بتواند نظرات ،‌ پیشنهادات و شکایات مخاطبان درون و برون سازمانی را جمع آوری ، دسته بندی و برای تهیه پاسخ اقدام کند .
- بتواند اطلاع رسانی به مخاطبان و سازمانهای ذی ربط داشته باشد .
- بتواند جمع آوری ،‌ دسته بندی ،‌نگهداری و بازیابی اطلاعات موجود در روابط عمومی را انجام دهد .
- بتواند آرشیو الکترونیک ایجاد کند .
- توانایی انجام مونیتورینگ (‌پایش ) رسانه ای داشته باشد .
- بتواند کالای فرهنگی تبلیغات مناسب سازمان را تهیه کند .
- بتواند خبر بنویسد و به رسانه مناسب ارسال نماید .
- بتواند خبر و مصاحبه تنظیم شده را برای رسانه مناسب ارسال کند .
- بتواند مقدمات نشست خبری و بازدیدهای رسانه ای را هماهنگ نماید .
- توانایی برنامه ریزی و هماهنگی امور مراسم داشته باشد .
- برنامه ریزی برای بازدیدها (‌ عموم ،‌پروژه ها و ...)‌انجام دهد .
- توانایی اجرا و گویندگی در سمینارها و نمایشگاهها را داشته باشد .
- توانایی هماهنگی و میزبانی vip را داشته باشد .
- بتواند ویراستاری و صحنه آرائی کند .
- بتواند بولتن – نشریات داخلی – خبرنامه و گزارش سالیانه را تهیه کند .
- بتواند برای روابط عمومی نامه ها و گزارشات اداری ، دعوت نامه ،‌ تقدیرنامه و ... بنویسد .
- بتواند عکاسی انجام دهد و با ویرایش نرم افزاری تصویر آشنا باشد .
- توانایی دریافت و ارسال اطلاعات ، جستجوی پیشرفته مطالب را داشته باشد .
- بتواند واژه های انگلیسی صفحات روابط عمومی الکترونیک بین الملل را بفهمد .

مشاغل قابل احراز: (فرهنگ و هنر واحد 34 تهران)
- متصدی ارتباطات مردمی
- متصدی امور تبلیغات
- متصدی امور رسانه
- متصدی امور تشریفات و مراسم
- متصدی انتشارات
- متصدی امور سمعی و بصری