طراحی و توسعه توسط ITCenter7
کارشناسی گرافیک- (تصویرسازی- پوستر و نشانه- تزئینی محیطی)
نام گروه تخصصي: فرهنگ و هنر واحد 34 تهران
نام رشته علمي كاربردي: گرافیک- (تصویرسازی- پوستر و نشانه- تزئینی محیطی)
مقطع تحصيلي: کارشناسی


تعریف و هدف : (فرهنگ و هنر واحد 34 تهران)
فرهنگ و هنر در هر دوره تاریخی ، تاثیر ویژه خود را در جامع بشری داشته است. فرهنگ زائیده تجربیات و آرمانها و هنر، نشانه قدرت خلاقیت و ابتکار هر جامعه هستند. دانستن فرهنگ هر جامعه مقدمه ای است برای یافتن راه های ارتباطی با مردم آن و بهترین وسیله برای برقرای ارتباط با هنر است،یکی از هنرهایی که در شرایط امروزی جامعه ازقدرت فراوانی نیز برخوردار است هنر گرافیکی می باشد تبلیغ لازمه ارتباط است و یکی از راه های تبلیغ استفاده از هنر گرافیک می باشد در چند سده اخیر از این هنر به میزان زیادی بهره می گیرند. البته در دوره های آغازین زندگی بشر نیز از نقش های ساده و نمادین برای بیان مفاهیم و برقراری ارتباط استفاده می شده است.
در گرافیک پیامی به تصویر کشیده می شود که مد نظر سفارش دهنده است.گرافیک را می توان ترجمه تصویری اندیشه های سفارش دهنده دانست. تا نتیجه کار کاملا کارشناسانه و حرفه ایی باشد. در حالی که در کشور ما تمام امورگرافیک (اعم از گرفتن سفارش، ایده یابی، طراحی شعار، طراحی گرافیک، طراحی حروف، مدیریت هنری، امور لیتوگرافی، نظارت چاپ، تحویل به مشتری و فنی حسابداری) را خود طراح انجام می دهد. در نتیجه بیشتر آثار تولید شده در حوزه ما را نمی تواند در حد استاندارد و جهانی دانست، چرا که باید هر کاری را به دست کارشناس مجرب سپرد تا نتیجه کار درست باشد.

ضرورت و اهمیت : (فرهنگ و هنر واحد 34 تهران)
زبان تصویر،گویا ترین وعمومی ترین زبان دنیاست. این زبان از نخستین روزهای زندگی بشر کاربرد داشته است. هنرمندان همیشه طلایه داران فرهنگ جامعه خود بوده اند اما برای ماندگار و موثر کردن هر پیام، هنرمند باید از شگردها و ضوابطی پیروی کند تا بتواند تأثیر کلام خود را بیشتر کند. هنر گرافیک در واقع هنرساده سازی و عمومی کردن مفاهیمی است که در ذهن گروه خاصی از جامعه (سفارش دهندگان) جای دارد. طرح گرافیک باید تمام ابزار کار خود اعم از معنوی و مادی را بشناسد تا بداند برای بیان هر پیامی از چه ابزاری استفاده کند.


قابلیت ها و مهارت های مشترک فارغ التحصیلان : (فرهنگ و هنر واحد 34 تهران)
الف-گزارش نویسی و مستند سازی
ب-ارائه گزارش نتایج کار و جریان فعالیت ها (presentation)
پ-انجام کار گروهی
ت-طبقه بندی و پردازش اطلاعات
ث-بهره گیری از رایانه
ج-برقراری ارتباط موثر در محیط کار
چ-سازماندهی و اداره کردن افراد تحت سرپرستی و آموزش آنها
ح-خود آموزی و یادگیری مستمر در راستای بالندگی شغلی
خ-ایجاد کسب و کارهای کوچک و کارآفرینی
د-رعایت اخلاق حرفه ای تنظیم رفتار سازمانی
ذ-اجرای الزمات بهداشت ، ایمنی و محیط زیست (HSE)
ر-تفکر نقادانه و اقتضایی
ز-خلاقیت و نوآوری


قابلیت ها و توانمندی های حرفه ای فارغ التحصیلان : (فرهنگ و هنر واحد 34 تهران)
- ارائه طرح و ایده در موضوعات مختلف آثار گرافیکی
- طراحی پوستر تبلیغاتی
- انتخاب آثار هنری
- استفاده از نرم افزارهای گرافیکی
- مدیریت فنی امور تبلیغاتی

مشاغل قابل احراز : (فرهنگ و هنر واحد 34 تهران)
- طرح و مجری آثار گرافیکی
- کارشناس امور تبلیغات و طراحی پوستر تبلیغاتی
- کارشناس هنری آتلیه (پوستر سازی)

طول و ساختار دوره : (فرهنگ و هنر واحد 34 تهران)
دوره کارشناسی حرفه ای مبتنی بر نظام واحدی و متشکل از مجموعه ای از دروس نظری و مهارتی است و با توجه به قابلیت ها و مهارت های مشترک و حرفه ای به 2 بخش آموزش در مرکز مجری و آموزش در محیط کار تقسیم می شود.
مجموع واحدهای هر دوره بین 65 تا 70 و مجموع ساعات آن 1700 تا 2000 ساعت می باشد که در طول حداقل 2 و حداکثر 3 سال قابل اجرا است.