طراحی و توسعه توسط ITCenter7
Skip Navigation Links
صفحه اصلی
ورود به پورتال امور مدرسان
دوره های آموزشیExpand دوره های آموزشی
گروه های آموزشیExpand گروه های آموزشی
رشد حرفه ای اعضاء هیئت علمیExpand رشد حرفه ای اعضاء هیئت علمی
دستورالعمل ها و بخشنامه های داخلی مرکز ۳۴Expand دستورالعمل ها و بخشنامه های داخلی مرکز ۳۴
راهنمای استاد و آشنایی با مرکز
منشور اخلاقی اساتید
پذیرش مدرس جدیدExpand پذیرش مدرس جدید
مقالات و پژوهش ها
مدیریت وب میلExpand مدیریت وب میل
تقویم جلسات مدرسین مرکز ۳۴
ابلاغیه ها
سامانه سجاد
کتابخانه

 آمار بازدید
بازدید امروز 353
بازدید دیروز 2.884
بازدید کل 6.752.443
شما اینجا هستید: دوره آموزشی «ارزشیابی پیشرفت تحصیلی»

دوره آموزشی «ارزشیابی پیشرفت تحصیلی»

فلسفه، هدف و ضرورت

در فرایند آموزش و تدریس سه گام اساسی وجود دارد که عبارتند از:

1-       طراحی آموزشی

2-       اجرای آموزشی

3-       ارزشیابی آموزشی

ورود به هرکدام از این سه گام و انجام صحیح آنها مستلزم داشتن دانش، مهارت و خبرگی است. هدف از انجام گام سوم «ارزشیابی آموزشی» قضاوت پیرامون این نکته است که آیا کوشش های آموزشی مدرس و تلاشهای یادگیری دانشجویان منجر به تحقق اهداف آموزشی شده است؟ و به چه میزان؟

 

ارزشیابی آموزشی انواع و اقسامی دارد که در یک نگاه می توان آنها را در فرایند آموزش های مرسوم آموزشگاهی و دانشگاهی در سه دسته کلی تقسیم بندی نمود:

1-       ارزشیابی آغازین

2-       ارزشیابی تکوینی

3-       ارزشیابی تراکمی

مدرسان مرکز با شرکت در این دوره آموزشی ضمن آشنایی با انواع ارزشیابی های پیشرفت تحصیلی با قواعد سئوال نویسی (طرح سئوال)، قواعد تصحیح و نمره گذاری و همچنین با ضرایب دشواری و تمیز سئوالات آزمون (امتحان) آشنا خواهند شد و بدین ترتیب بر اعتبار و روائی سئوالات امتحانی خود خواهند افزود.